O RAZSTAVIŠČU

Z odprtjem likovnega razstavišča IZUM se naša ustanova vrača med pokrovitelje likovne umetnosti.  Kocmutova nagrajena arhitektura je pred več kot pol stoletja nastala z mislijo, da bi obogatila kulturno dogajanje v Mariboru, kar se je takoj potrdilo z izjemno bogato likovno opremo Janeza Bernika, Marija Pregla, Janeza Vidica in drugih. IZUM se je že od začetka zavedal pomena kulturne dediščine na tej lokaciji. Oplemenitil jo je z deli Zmaga Jeraja, Vlaste Zorko Tihec, Metke Kavčič in drugih.
Z dograditvijo instituta kot Unescovega regionalnega centra smo pridobili novo možnost, da svoje delovne prostore delimo z umetniki. Naziv Institut informacijskih znanosti sicer napeljuje na tehniko, tisto, kar v resnici delamo in kar je naše poslanstvo, pa zajema zbiranje, urejanje in nudenje informacij o človeški kreativnosti na vseh področjih. Kot kulturna ustanova tako s polno odgovornostjo sodelujemo pri kulturnem dogajanju našega mesta.

TEODOR VEINGERL

Mesto brez cest / Mesto, ujeto v preteklosti

Nenehna eksponentna rast je glavni krivec za izčrpavanje našega planeta, za podnebne spremembe in navsezadnje tudi za hitrost širjenja epidemij.

A obstajajo alternative. Mesti, ki jih prikazuje razstava, imata zaradi zgodovinskih in zemljepisnih značilnosti skoraj tako nepremakljive meje kot naš planet. To pomeni, da so se prebivalci morali prilagoditi omejitvam, in ne obratno. Kaj se lahko naučimo od njih?

IGOR ČOKO

Skrivališča

Serija fotografij z naslovom Skrivališča (Štekovi) po nekaj letih logično nadaljuje serijo Ujeti. Balkanska pot je preusmerjena v Bosno, v Beogradu pa še vedno ostaja veliko migrantov. Čeprav se želijo prijaviti v taborišča, jih tam odklanjajo. Tako v Beogradu v improviziranih skrivališčih preživljajo kratke premore pred nadaljevanjem poti. Ljudje se brezizhodno vrtijo v krogu, iščejo luknje in skrivališča. Krog skrivališč in območje gibanja se ožita. Spori in obračuni so pogost pojav. Pot skozi Bosno je prenevarna, proti Hrvaški in Madžarski nemogoča. Agonija se nadaljuje …

BOGO ČERIN

Fotografski mojster

Razstava predstavlja akte in reportažne fotografije Boga Čerina, ki so del opusa iz fotografske zapuščine tega velikega fotografskega mojstra. Razstavljene fotografije so del Zbirke drobnih tiskov Univerzitetne knjižnice Maribor in predstavljajo pomemben del zajetnega izbora Čerinove portretne, reportažne in umetniške fotografije.

JURE KRAVANJA

Zemljin vid

Razstava prinaša izbor fotografij z raznih koncev Evrope, od Goričkega in Toskane do Provanse in južne Anglije. Skupna točka fotografij je, da so vse posnete iz zraka, navpično navzdol. Pokrajine postanejo na teh slikah tuje, nedomače. Podobne so zapletenim zemljevidom, mikroorganizmom ali načrtom neznanih strojev; bolj kot na človeška bivališča spominjajo na skice abstraktnih krajin. Pomagajo nam videti Zemljo drugače.

RUDI URAN

Pot redukcije in odkrivanje sublimnega

Izziv prvega razstavljavca je sprejel Rudi Uran, filmski režiser, grafični oblikovalec, slikar in umetniški fotograf. V svoji razstavi, ki jo je poimenoval Pot redukcije in odkrivanje sublimnega, se poigrava s konvencijami fotografije in ustvarja delno abstrahirane podobe, ki od gledalca zahtevajo drugačno opazovanje likovnega fotografskega dela. Fotografija postaja slikarska podoba, čopič in platno je zamenjal fotoaparat.